27
maj

Vinnarna GuldKontakt 2019

GuldKontaktgalan gick av stapeln den 23 maj och Sveriges bästa i kategorierna kundservice och telefonförsäljning utsågs. Vinnare blev Agria Djurförsäkring, Lensway och Telia!

GuldKontakt är Sveriges främsta pris för företag och varumärken som erbjuder professionellt kundbemötande vid telefonförsäljning och i sin kundservice. GuldKontakt delas också ut till personer som erbjudit enastående kundkontakter via telefon och digitala kanaler.

Tävlingen bygger på konceptet ”voice of the customer” och genomförs med mätmetoden NPS (Net Promoter Score). På så sätt är tävlingen helt objektiv och ger kundernas röst till de varumärken och personer som erbjuder allra bäst telefonförsäljning och kundservice.

Tävlingen omfattar också "GuldKontakt- den digitala folkmunnen", där allt som sägs om ett varumärke på nätet kopplat till kundservice mäts och ger ett sk RepS (Reputation Score).

Vinnare 2019
Agria Djurförsäkring - vinnare i två kategorier, Sveriges bästa kundservice och telefonförsäljning när kunderna säger sitt


Telia - Sveriges bästa kundservice enligt digitala folkmunnen
och här tar Telias kundservicechef Anita Tidner emot priset.
Rebecca Shmuelsdotter, Lensway - Sveriges bästa kundservicemedarbetare när kunderna säger sitt och här tar hennes kollegor Linda, Åsa och Riitta emot priset.


2019 års nominerade har i sina respektive kategorier uppnått otroligt hög kundnöjdhet och bidrar på så sätt aktivt till att höja anseende och status för professionerna kundservice och telefonförsäljning på den svenska marknaden.

Nominerade:
Kundservice - när kunden säger sitt: Lensway, HBO Nordic med stöd av Webhelp samt Agria djurförsäkring
Telefonförsäljning - när kunden säger sitt: Citysälj, Effective Communication samt Agria Djurförsäkring
Kundservice - digitala folkmunnen: Telia, Com Hem samt Nordea
Medarbetare kundservice - när kunden säger sitt: Robin Karlsson, Tobias Salinas och Rebecka Shmuelsdotter alla från Lensway

GuldKontaktpriserna delades ut vid den festliga GuldKontaktgalan som hölls 23 maj som avslutning på Kontaktadagen, Sveriges största evenemang för alla som arbetar med kundkommunikation på distans.

Kontakt:
Tina Wahlroth, VD Kontakta, 0735 66 55 22