8
mar

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera effektivt i telefon

Välkommen på en lärorik utbildning där vi fördjupar oss i kommunikation över telefon. Idag när många kunder är bekväma med teknik, kan de flesta söka svar på enkla frågor själva. När en kund då vänder sig till kundservice förväntar sig kunden att få hjälp med alltmer komplicerade frågor samtidigt som de förväntar sig en hög grad av service. Detta ställer högre krav på dig som kundservicemedarbetare. Du behöver kunna ge kunden hjälp med alltmer komplicerade frågor och kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt.

Idag vill många kundserviceorganisationer även arbeta med relevant och effektiv merförsäljning. Kombinationen av kundservice och merförsäljning gör att du måste kunna kommunicera ännu tydligare, ännu bättre och ännu mer effektivt på ett sätt så att kunden i frenödlartå vill. Allt detta samtidigt som du levererar förstklassig service.


Du som går den här utbildningen arbetar med kundservice och vill bli ännu bättre att bemöta kunder via telefon och förmedla ett tydligt budskap. Du kanske är en kundservicemedarbetare, du kanske är en Teamledare eller coach eller så är du en Kundservicechef som ofta kommunicerar på distans med ditt team. Kundupplevelser blir ett alltmer viktigt konkurrensmedel för företag. Detta ställer högre krav på dig att tydligt och enkelt kunna kommunicera på telefon. 


Kanske vill du få klarhet i hur dina samtal fungerar idag och varför. Vad är bra och vad kan bli bättre? Vad kan bli ännu bättre? Kanske ingår det i ditt uppdrag att arbeta med merförsäljning och vill veta hur du på ett tydligt och effektivt sätt styr i samtalet på sälj. Oavsett vilken beskrivning som passar in på dig, så kommer denna utbildning att ge dig en mängd användbara tips och verktyg för att uppnå kommunicera i telefon.


Utbildningens innehåll:

  • Vad förväntar  sig kunderna för service 2023?
  • Servicens viktigaste byggstenar
  • Hur ditt mindset påverkar din kommunikation och ditt resultat
  • Hur du kan påverka din mentala inställning
  • Ditt kommunikationssätt - dina styrkor och överdrivna styrkor
  • De vanligaste kommunikations preferenserna och hur du när fram till dem
  • 5 kommunikations vanor för att kunna ge wowservice och samtidigt vara effektiva
  • Kroppsspråk, ton och ordval
  • Samtalsstyrning
  • Tolkningar och missförstånd
  • Vanliga misstag, krockar och fallgropar att undvika
  • Hantera upprördhet i telefonsamtal
  • Checklista för bra telefonsamtal


Under dagen kommer vi blanda teoretiska genomgångar med praktiska övningar. Du får träna på kommunikation i telefon och på ett säkert sätt, enkelt och tydligt sätt förmedla ditt budskap samtidigt som du säkerställer att mottagaren förstår. Du lär dig hur du kommunicerar tydligt och levererar förstklassig service. Målet med utbildningen är att du ska förstå vad du gör i dina egna handlingar som gör att du på bästa sätt när fram till mottagaren i luren. Efter den här dagen ska du känna dig redo och motivera att använda dina nya kunskaper i samtalen på just din arbetsplats.


För vem?

Utbildningen riktar sig till dig som i din yrkesroll hanterar inkommande och utgående telefonsamtal. Du som går utbildningen är till exempel kundservicemedarbetare eller Teamledare och kommunicerar ofta på telefon med såväl kunder som kollegor och/eller samarbetspartners.


Förkunskaper:

Inga förkunskaper krävs.


Utbildningsledare:

Utbildningen genomförs tillsammans med service-experten Emilie Loman. 



Praktiska detaljer:

Data:8 mars 2023
Tid:Kl. 09.00–16.00
Plats:Kontaktas kontor,  David Bagares gata 9 , 111 38 Stockholm 
Anmälan:KLICKA HÄR!
Kostnad:
Kontaktas medlemmar: 3 900 SEK
Icke-medlem i Kontakta:  5 900 SEK 

(moms tillkommer) 
För 5 eller fler deltagare från samma bolag,  maila oss för offert


Vid frågor, kontakta Linda Moser på info@kontakta.se alternativt 070 439 00 87.


Välkommen!


Vill du också få mer kunskap i att kommunicera i mejl och chatt - anmäl dig till utbildningen Kommunicera i mejl och chatt med wowkänsla den 9 mars 2023.


Kommunikationsutbildningarna 8-9 mars 2023 är ett samarbete mellan Kontakta och Serviceproffsen.