Kalendarium

21
maj

Kontaktadagen 21 maj 2026

Kontaktadagen är Sveriges största konferens och mötesplats för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen som är ett måste om du vill ta del av det senaste och nätverka med kollegor!

Kontaktadagen arrangeras den 21 maj 2026 på Münchenbryggeriet i Stockholm. En hel dags föreläsningar avrundas med ett alltid lika populärt mingel som följs av storslagen trerätters middag på vita dukar...

Läs mer
13
nov

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera professionellt i kundservice!

En service- och kommunikationsutbildning som ger dig tekniker för att skapa professionella kundmöten, både i tal och i skrift. I denna utbildning har vi paketerat det du behöver för att imponera på era kunder i varje kundmöte och göra dem till ambassadörer för ert varumärke. Bemötande, kommunikation och service är ett hantverk – så här fyller vi på din verktygslåda med fler verktyg och metoder som du kan använda i olika situationer.

Idag när många kunder är bekväma med teknik, kan de flesta söka svar på enkla frågor själva. När en kund då vänder sig till kundservice förväntar sig kunden att få hjälp med alltmer komplicerade frågor...

Läs mer
17
sep

KontaktAkademin: Certifierad kundservicechef - CX och strategisk ledning inom kundservice

En ettårig utbildning för dig som arbetar som kundservicechef och som vill ta nästa steg i din utveckling. Utbildningen omfattar samtliga områden och delar i en kundservice, vilket ger en djupare förståelse för uppdraget och bredare kompetens. Som certifierad kundservicechef kommer du att ha ett helhetsperspektiv på service management och CX, och kunna ta rollen som nyckelperson i arbetet mot en kundcentrerad verksamhet och organisation.

Denna certifieringskurs har ett omfattande och strukturerat program som täcker alla områden inom kundservice, vilket ger dig en djupgående förståelse för rollen och möjlighet att utöka din strategiska...

Läs mer
10
sep

Kontaktas medlemsdag - Stockholm

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag. Denna viktiga dag erbjuder vi främst kunskap och information, men också stor inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden som du måste ha koll på! Du får en bra bild över Kontakta, vår verksamhet och vår samverkan med medlemmar och marknaden. Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

Kontakta är en förening för alla företag och organisation som arbetar med kundservice och telefonförsäljning på distans – i sin kundservice, på försäljningsavdelningen eller på uppdrag åt andra företag....

Läs mer
3
sep

KontaktAkademin: Certifierad Workforce Manager/bemanningsplanerare (Skåne), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå effektiva kundmöten samtidigt som våra medarbetare ska ha en bra vardag med minimal stress. Denna utbildning ökar din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering ur ett vidare perspektiv, dels för att förstå helheten, men också för att få kunskap om de detaljer du ska agera på för att skapa skillnad.

Gör arbetet lättare genom att lära sig enkla beräkningsmetoder som ger deltagarna en prognos som de kan lita på. På kursen Workforce Management får deltagarna lära sig de metoder som gör deltagarna till...

Läs mer
4
jun

Kontakta medlemsprojekt: Utmanande kundmöten

Kontakta bjuder in till ett nytt medlemsprojekt där vi tillsammans skapar en konkret guide baserad på era behov och erfarenheter kring hur man bäst hanterar olika typer av utmanande och svåra kundmöten. Vi vet att kompetensen finns ute i era organisationer – nu vill vi samla den och skapa en användbar guide som ger stöd för våra medlemsverksamheter och era medarbetare.

Bakgrund: Samtal som rör hot, hat, psykisk ohälsa, ilska, diskriminering o.s.v. ställer höga krav på den som möter kunden eller konsumenten, oavsett vilken kanal det sker i. Syftet med det här projektet...

Läs mer
Ladda fler artiklar