Nyheter

6
mar

Ja tack (opt-in) vid telefonförsäljning ger sämre konsumentskydd än NIX

I Sverige har vi NIX-telefon som ger konsumenter möjlighet att tacka nej till telefonförsäljning. En väl fungerande självreglering som balanserar konsumenters rätt att tacka nej, mot näringslivets behov att nå nya kunder. Trots detta driver Konsumentverket opinion för att ersätta nej tack till telefonförsäljning (opt-out) med med ja tack (opt-in). Konsumentverket förslag tyder på bristnde faktakunskaper och skulle i praktiken leda till betydligt sämre konsumentskydd jämfört med idag.

I grund och botten finns både opt-in och opt-out till för samma sak, nämligen att säkra individers möjlighet att styra vilka marknadsföringskanaler de vill nås av. Vid första anblick kan opt-in verka bättre...

Läs mer
11
feb

Nu växer Releasy så det knakar – rekryterar över 400 personer

Över 400 personer, ska rekryteras fram till sommaren. Detta när Releasy, en ledande leverantör av outsourcad kundservice, växer med en av sina befintliga kunder och tar höjd för semesterledigheten.

”Det är vår största rekrytering någonsin. Vi är verkligen glada över det utökade samarbetet med vår uppdragsgivare. Det är också goda nyheter för flera hundra unga jobbsökande i Borlänge, Borås, Linköping...

Läs mer
Ladda fler artiklar