Nyheter

25
apr

Concentrix + Webhelp byter namn till Concentrix

Bolagets nya identitet befäster positionen som ledande global tech - och serviceorganisation som driver och stärker framtidens varumärken

NEWARK, Kalifornien, 22 april 2024 (GLOBE NEWSWIRE) Concentrix Corporation (NASDAQ: CNXC), en global teknik och tjänsteledare som har verkat under varumärket Concentrix + Webhelp, tillkännagav idag sin...

Läs mer
12
apr

Kunddriven förändringsledning - Tydliggör ägarskap för alla beröringspunkter i kundresan

Kundresan är den kundcentrerade chefens bästa verktyg. Den förenar team och bryter ner organisatoriska barriärer. Det handlar om att integrera kundupplevelsen i företagets vision och mål och skapa en stark koppling mellan CX-initiativ och företagets framgång. Då blir CX-arbetet en integrerad del av företagets DNA, inte bara isolerade insatser av individuella team. Här är kundresan en utmärkt struktur för att få detta att hända.

Idag är en sömlös kundupplevelse mer än bara en "trevlig att ha" - det är en nödvändighet. Kunden rör sig genom en resa som sträcker sig över flera beröringspunkter, och varje interaktion formar deras...

Läs mer
12
apr

Allt kundvärde skapas efter försäljningen – dags att omfördela resurserna?

I den ständiga jakten på att vara kundcentrerade utlovar företag en värld där kundens behov står i centrum. Men paradoxalt nog verkar denna ambition ofta glömmas bort efter att affären är i hamn. Det är som om försäljningens slutsignal också markerar slutet på företagets engagemang.

Denna artikel djupdyker i detta märkliga beteende och undersöker hur det underminerar själva idén om kundcentrering: - Värdet för kunden skapas alltid efter försäljningen, varför kallar vi ofta denna fasen...

Läs mer
14
mar

CX och kundservice - hur hänger det ihop?

Customer Experience Management (CXM) och kundservice är två väsentliga aspekter av en organisations arbete med kundupplevelsen, men det är viktigt att förstå att de inte är samma sak. Kundservice fokuserar på direkt interaktion med kunderna, ofta när de stöter på problem eller har frågor. Det handlar om att ge snabb och effektiv hjälp för att lösa specifika frågor eller utmaningar som kunderna möter. Medan kundservice är en viktig del av den övergripande kundupplevelsen, är det en av alla komponenterna i hela kundens resa.

En artikel skriven av Helén Rigamonti - samarbetspartner till Kontakta Customer experience ( CX ), kundupplevelse, handlar om upplevelsen i alla beröringspunkter som en kund har med en organisation –...

Läs mer
14
mar

Förstå gapen i levererad kundupplevelse

Då kundupplevelsen alltmer definierar framgången för ett företag, blir det viktigt att förstå vilken kvalitet på vår upplevelse som levereras. Att identifiera och analysera gapen mellan det vi avser att leverera och det kunderna faktiskt upplever kan ge värdefulla insikter. Dessa insikter kan sedan användas för att rikta in insatser där de gör mest nytta, oavsett om det handlar om att förbättra kommunikation, produktkvalitet eller kundservice.

En artikel av Helén Rigamonti - samarbetspartner till Kontakta Varför är det viktigt? Nedan presenteras statistik som förklarar varför denna fråga förtjänar vår uppmärksamhet, (se källor nedan): · Undersökning...

Läs mer
29
feb

Hat och hot på Releasy kontaktcenter

De är agenter med rätt att slänga på luren. Alla som jobbar i det fyra våningar höga huset i Borlänge kommunicerar med kunder på något sätt och kallas agenter. De flesta av dem är unga, några har fått jobb här direkt efter gymnasiet och deras arbetsuppgifter består i att fixa andras problem. Alla problem går dock inte att lösa. Läs om tidningen Kollegas besök hos Releasy.

Under högtider och sportkvällar tycks problemen med trasslig mottagning vara extra känsliga. Sportkunder är, konstaterar Sebastian, väldigt passionerade, vilket kan komma i uttryck i otidigheter. Men också...

Läs mer
26
feb

Sälj- och Marknadsansvarig till Kontakta

För att stärka vår kompetens inom försäljning och externkommunikation önskar vi nu tillsätta en Sälj- och Marknadsansvarig i Stockholm.

Kontakta företräder kundservice och telefonförsäljning på den svenska marknaden. Vi är en bransch- och intresseorganisation för alla företag som arbetar med kundservice och försäljning på distans. Genom...

Läs mer
15
feb

Tillgänglig e-handel för alla – Kundernas behov och lagkrav

Från 28 juni 2025 måste bland annat e-handeln leva upp till krav på tillgänglighet för personer med funktionsnedsättning – även tillfällig sådan. Tidigare har detta bara varit lagkrav för offentlig sektor. Vad innebär de nya EU-reglerna i praktiken och hur ser kundernas behov ut?

I en artikelserie om Tillgänglig e-handel för alla kommer vi på 3bits även att gå igenom strukturerad och inkluderande design, genomtänkt frontend och texter som vägleder samt tips för att anpassa och...

Läs mer
9
jan

Nytt avtal om etableringsjobb för Almega Tjänste­företagen

Almega Tjänsteföretagen har tecknat avtal med Unionen om etableringsjobb för att skapa fler jobb för långtidsarbetslösa och nyanlända.

Utifrån en överenskommelse mellan LO, Unionen och Svenskt Näringsliv har Almega Tjänsteföretagen tecknat avtal med Unionen om etableringsjobb. Det här är en ny form av subventionerad anställning från 1...

Läs mer
Ladda fler artiklar