Nyheter

23
jun

ISO-standarden för kontaktcenter: Snart certifieras första svenska företaget

Till hösten får de första svenska företagen en certifiering som visar att de lever upp till de globala kvalitetskraven för kontaktcenter.

Artikel Telekom idag 23 juni : Redan 2013 berättade Telekom idag om att arbetet med en internationell ISO-standard för kvalitetssäkring av kontaktcenter hade inletts. Nu är det bara en tidsfråga innan...

Läs mer
15
jun

Citysälj Sverige AB förvärvar Paul Trollskog AB

Den 15 september 2022 förvärvar Citysälj Sverige AB telemarketingbolaget Paul Trollskog AB i Västerås. Citysälj och Trollskog har tidigare både samarbetat och konkurrerat. Uppköpet innebär en expansion för Citysälj som nu får kontor i både Borås och i Västerås. Trollskog som blir en del av Citysälj kommer att behålla sitt namn.

“Vi på Citysälj startade år 2004 och har funnits länge om man tittar i branschen, men Trollskog har varit verksamma sedan år 1996 och har ännu längre erfarenhet. Trollskog är en trovärdig aktör som vi...

Läs mer
25
maj

Kontaktas Remissyttrande ”En uppföljning av skriftlighetskrav vid telefonförsäljning” (SOU 2021:79)

Kontakta företräder kundservice och telefonförsäljning på den svenska marknaden. Kontaktas medlemmar bedriver sin kundservice eller försäljning företagsinternt eller med hjälp av outsourcingpartners, eller...

Läs mer
23
maj

Releasy förvärvar norska outsourcingbolaget ProffCom

Releasy, en av Sveriges ledande aktörer inom outsourcing av kundservice, har tecknat ett avtal om att förvärva det norska outsourcingbolaget ProffCom. Förvärvet ger Releasy en stark plattform på den nordiska outsourcingmarknaden.

ProffCom startades 1999 och är idag en etablerad partner för ett antal företag som valt att lägga ut hela eller delar av sin kundservice, däribland Schibsted, Finn.no, Telenor, Dagens Næringsliv, Amedia...

Läs mer
11
maj

Telekom idag listar orden du måste känna till i kontaktcentret

Svårt att hänga med bland alla förkortningar och facktermer som förekommer i kontaktcenter- och kundservicevärlden? Här är ordlistan som ger dig full koll.

Förkortningarna och anglicismerna duggar tätt i kontaktcentervärlden. Telekom idag har sammanställt en lista med de viktigaste orden och förkortningarna att hålla koll på. Vi kommer att underhålla denna...

Läs mer
9
mar

Ny Verkställande direktör i H1 Communication AB

Den 24:e mars 2022 kommer Mona Silfver tillträda som ny Verkställande direktör för H1 Communication AB. Mona har sedan företaget grundades 2007 arbetat som operativ chef för H1 koncernen och är därmed väl bekant med företagets struktur, kunder, medarbetare och möjligheter. Mona är även en av delägarna till företaget.

- Vi har vuxit rejält de senaste åren och det skall bli riktigt roligt att tillsammans med alla medarbetare fortsätta vår tillväxtresa, säger Mona Silfver, men tillägger att det också skall bli extra spännande...

Läs mer
7
mar

Koordinator kommunikation & event till Kontakta

Kontakta söker koordinator med ansvar för verksamhetens kommunikation och event, med placering Stockholm. Vi hoppas du vill dela vårt uppdrag att utveckla stolt kundservice och telefonsälj på den svenska marknaden!

Kontakta företräder kundservice och telefonförsäljning på den svenska marknaden. Vi anser, tillsammans med våra närmare 150 medlemsföretag, att försäljning och kundservice är två verksamheter som driver...

Läs mer
11
feb

Customer Service Excellence - Medverka och ta del av globala insikter och trender inom Customer Service!

Kontakta samarbetar med Deloitte i undersökning om Customer Service Excellence!

Vi hoppas att ni vill ta er tid att medverka i denna Europeiska Customer Service Excellence enkät. Som tack för att ni medverkar kommer ni att få ta del av resultatet! I takt med den snabba teknologiska...

Läs mer
21
jan

The state of customer experience 2022 – rapport från Genesys!

Tiderna förändras. Digitala kanaler för kundupplevelser är vanligt, och vägen till lojala kunder och tillväxt kräver tillmötesgående företag som anpassar sig efter kunders preferenser samt har ett prioriterat kund- och medarbetarengagemang.

I denna globala rapport ställer Genesys frågor till över 2 600 konsumenter och 690 kundservicechefer i USA, Latinamerika, Mellanöstern/Afrika, Europa och Asien för att förstå kunders och medarbetares upplevelser,...

Läs mer
13
jan

KO stämmer Increment Security Group Gothia

Konsumentombudsmannen, KO, stämmer nu Increment Security Group Gothia (Usecurity) och en person bakom bolaget. Bolaget agerar bedrägligt och det främst mot äldre, struntar i NIX, ringer från dolt nummer, använder anbudsbekräftelse felaktigt etc. Mer än 600 anmälningar har kommit in.

Stämningsansökan omfattar åtta punkter där Konsumentombudsmannen, KO, vill att Patent- och marknadsdomstolen förbjuder företaget att vilseleda konsumenter på olika vis vid telefonförsäljning. Stämningen...

Läs mer
Ladda fler artiklar