Nyheter

18
jan

De blir först med att ISO-certifiera sitt kontaktcenter

Kundserviceföretaget H1 Communication blir först i Sverige med att certifera sin verksamhet i enlighet med den globala standarden för kontaktcenter. För Telekom idag berättar man om vägen dit samt fördelarna med att följa standarden.

I skrivande stund slutspurtar kundserviceföretaget H1 Communication för att certfiera sin verksamhet i enlighet med den globala standarden för kontaktcenter: ISO 18295. Standarden spikades för sex år sedan,...

Läs mer
13
jan

Emilie Loman: Kundernas förväntningar på service är högre än någonsin

Telekom idag trendspanar 2023: Många upplever utmaningar med att rekrytera och behålla kundservicemedarbetare. Nu finns inget annat alternativ än att vässa medarbetarupplevelsen, säger kundserviceproffset Emilie Loman i sin trendspaning inför 2023.

Hur är läget inom kundservice i Sverige just nu? – Generellt sett bra men med lite spridda skurar. En del tampas med rekrytering, att hitta rätt medarbetare, några med de klassiska utmaningarna som att...

Läs mer
11
jan

Bedragare påstår att de ringer från Konsumentverket

Hallå konsument får återigen samtal från konsumenter som berättar att de blivit uppringda av Konsumentverket som erbjudit hjälp på olika sätt. Det är inte Konsumentverket som ringer. Det är bedragare som utger sig för att vara från Konsumentverket.

Det har dessvärre blivit ett återkommande problem att bedragare ringer till konsumenter och utger sig för att vara från Konsumentverket. Vår upplysningstjänst Hallå konsument märker nu en ökning av oroliga...

Läs mer
1
jan

Citysäljs VD Niclas Högfeldt lämnar över till Mikael Kaldegård – ”slutet på en era”

Sedan 2012 har Niclas Högfeldt axlat rollen som VD för Citysälj. Nu lämnar han med varm hand över stafettpinnen till kollegan och vännen Mikael Kaldegård. ”Det är slutet på en era. Samtidigt är det början på något nytt, något som jag tror kommer bli riktigt, riktigt bra”, säger Niclas.

2005 var året då Niclas Högfeldt startade upp Boråskontoret för Citysälj. Med nio säljare, fasta telefoner och kvällsjobb letade sig bolaget in på en marknad som skulle visa sig vara gynnsam. 2006 behövde...

Läs mer
Ladda fler artiklar